ÚSTÍ NAD ORLICÍ – V září loňského roku byl znovuobnoven provoz městské hromadné dopravy. Jednou z jejich zastávek je i autobusové nádraží. V souvislosti s ním se objevily úvahy o možném stěhování z centra města. Zástupců politických subjektů jsme se zeptali, jak vidí budoucnost městské hromadné dopravy a autobusového nádraží. Až na komunisty, kteří se omluvili z důvodu pracovního vytížení, nám svůj názor na tuto problematiku sdělili všichni. Jednotliví kandidáti odpovídají v pořadí, které si pro volební klání vylosovali.

“Rádi bychom, aby městská hromadná doprava byla zdarma pro občany. A autobusové nádraží určitě, aby zůstalo v centru města, tudíž tam kde je a žádné stěhování nikam jinam,” sdělila OIK TV lídryně kandidátky ÚSTÍ 2014 – PATRIOTI Jana Lukesová.

“Za prvé rozšířit stávající městskou hromadnou dopravu o další linku a za druhé zachovat autobusové nádraží v centru města, ale pouze ho prostorově redukovat. V této věci jednáme s vlastníkem pozemků,” uvedl lídr kandidátky lídr kandidátky, SNK – OUŠŤÁCI Petr Hájek.

“MHD tady má svůj účel, dokonce bych se přikláněl k nákupu ještě jednoho stejně velkého vozu, aby se vzájemně pokryly časy ve více lokalitách. Co se týká autobusového nádraží, tak bych ho zrekonstruoval,” vyjádřil svůj postoj kandidát Strany soukromníků ČR Jaroslav Víglaský.

“Autobusové nádraží musí v každém případě zůstat tam, kde je. To znamená v centru. Je potřeba ho zmodernizovat. Co se týká MHD, je potřeba časově ho zahustit, prostorově rozšířit a pokud to má být moderní MHD, mělo by být poskytováno jako veřejná služba bezplatně,” má jasno lídr kandidátky ZMĚNY PRO ÚSTÍ! Jaroslav Řeháček.

“MHD samozřejmě podporujeme. Chceme zavést snížené jízdné pro děti a seniory, MHD chceme také zavést do okrajových částí Ústí. Nikdy nedovolíme přesun autobusového nádraží z centra města, podpoříme rozumnou rekonstrukci,” vyslovil se za ČSSD lídr kandidátky Marek Mana.

“Městská hromadná doprava je velmi využívaná občany v Ústí nad Orlicí, což jsem jistě rád, a samozřejmě s tím souvisí i autobusové nádraží, které by si určitě zasloužilo nějakou rekonstrukci, aby cestující zde měl komfort patřící k 21.  století,” řekl lídr kandidátky ODS Matouš Pořický.

“Městská hromadná doprava si našla své klienty, kteří tuto službu využívají. My se domníváme, že je důležitá úprava tras a jednotlivých zastávek. Autobusové nádraží je nedílnou součástí centra města a my bychom rádi, kdyby prošlo  rekonstrukcí,” uvedl lídr kandidátky SNK – ÚSTÍ ŽIJE Jiří Preclík.

“Městská hromadná doprava je určitě přínosem pro naše město. My s tím souhlasíme, ale chtěli bychom, aby děti do 15 let a důchodci jezdili zdarma. Co se týče autobusového nádraží, tak jsme proto, aby prošlo rekonvalescencí, což znamená rekonstrukcí, a to velkou,” odtajnil úmysly České strany národně sociální lídr její kandidátky Jonáš Hrdina.

“MHD provozujeme 12 měsíců a jsme se jejím provozem spokojeni. Využilo ji 68 tisíc lidí. Co se týká autobusového nádraží, tak preferujeme jeho přestavbu na nový moderní terminál, který by zachoval stávající obslužnost,” uzavřel lídr kadidátky KDU-ČSL Michal Kokula.

Parkování v centru města. To bude tématem poslední ze seriálu předvolebních reportáží.