ČESKÁ TŘEBOVÁ – Spolu s dálničními přivaděči bylo znovu otevřené téma obchvatu města Česká Třebová. Výskyt kamionů i osobních automobilů projíždějících městem po silnici I/14 se totiž rok od roku zvyšuje. V současné době probíhají jednání s Dlouhou Třebovou, kde již zastupitelé jednu z variant schválili. Dle Dalibora Zeleného chce město Česká Třebová schválit tu stejnou až společně s naplánováním sjezdů. “Už je hotová i vyhledávací studie, která navrhuje, kde by z toho obchvatu měly být sjezdy. Obecně to platí, že z komunikací tohoto typu, vlastně rychlostnějších, už jich nemůže být tolik. Zatím vypadá, že jeden bude v oblasti křižování se silnicí na Skuhrov a druhý v Dlouhé Třebové,” přiblížil místostarosta města Česká Třebová Dalibor Zelený.

Schválená varianta má ze silnice I/14 v oblasti Dlouhé Třebové směřovat přes letiště k vozovce vedoucí do Skuhrova. Od této komunikace pak k budoucí okružní křižovatce na výjezdu z České Třebové na Svitavy. Dále mají pokračovat dvě varianty, červená a modrá, po současné silnici směrem na Třebovici. Po zhruba kilometru se mají obě odchýlit a mířit k silnici I/43 u Opatova. “Z Třebové na Opatov k silnici I/43 bude situace trochu složitější. Ono závisí na tom, jak dopadne právě to územní řízení v Třebovicích. Obojí je obchvat Třebovic, jeden řekněme po hrázi rybníka a druhý mezi rybníky po estakádě,” řekl Dalibor Zelený.

Obyvatelé České Třebové současnou dopravní situaci ve městě vnímají. “Myslím si, že obchvat by špatný nebyl, protože těch aut po městě je moc a pro starý lidi přechody, a tak, je to problematický.” “Si myslím, že ano, že je potřeba a specielně teda tady ta Riegrova ulice, která prochází celým městem, vlastně směr Ústí od Svitav, tak tam bych jakoby žít nechtěla, tam si opravdu lidi užijou.” “Je to potřeba, protože tady se těžko přechází třeba silnic, jo. Jako nejsem motorista, já to jinak nepotřebuju, ale kvůli tomuhle jo, třeba.”

“My jsme jenom rádi, že se to pohnulo, že se začne projektovat, že začalo územní řízení v Třebovicích, kde bude brzo jasno, která varianta bude zvolena. Pokud my dokončíme naše jednání projde to zastupitelstvem, tak si myslím, že příští rok nebrání nic tomu, aby se začalo projektovat,” dodal Dalibor Zelený. Obchvat má také zpřístupnit i hůře dostupné oblasti v České Třebové jako například Rudoltičky II. nebo letiště.