ÚSTÍ NAD ORLICÍ – V Ústí nad Orlicí byly redukovány málo využívané autobusových spoje. Pardubický kraj totiž z důvodu nedostatku finančních prostředků na krytí ztráty z provozu veřejné linkové dopravy rozhodl o možnosti finanční spoluúčasti měst. Jedná se hlavně o spoje, které slouží cestujícím přepravujícím se v rámci daného města. Pardubický kraj požadoval po Ústí nad Orlicí za autobusovou dopravu částku 630 000 korun. S tím se město nechtělo smířit a souhlasilo s kompromisem, tedy se zaplacením 400 000 korun. Linky za 230 000 byly zredukovány. „Ta redukce nastala tím, že nám ukázali čísla efektivnosti za první tři měsíce a my po vyhodnocení jsme linky, které byly neefektivní, vyškrtli,” řekl místostarosta Michal Kokula. Jedná se zejména o linky, které zajížděly do některých okrajových částí, jako třeba na sídliště Štěpnice. „Ukazatel efektivnosti nám prokázal, že ty linky téměř lidé nevyužívají, že tam jsou to jednotlivci za měsíc, a tudíž nemá cenu částkou 19 Kč za km dotovat Pardubický kraj,” pověděl Michal Kokula. „…Doplatek vychází jednotně z průměrné ztráty z provozu veřejné linkové autobusové dopravy v rámci Pardubického kraje, tj. 19,- Kč/1 km…,” uvedl Martin Prouza, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Pardubického kraje. Na adresu vedení města už přišly stížnosti na rušení spojů od obyvatel aglomerace Dukla, Knapovce a Houžovce. „Na to budeme reagovat a samozřejmě budeme jednat o tom, abychom v nejbližší době tu situaci zlehčili. Abychom jim umožnili dostat se k doktorovi, do obchodního centra nebo na nádraží,” zmínil místostarosta. Město uvažuje, že by mohlo zřídit městskou dopravu v podobě mikrobusů. „Máme představu, aby se nám tady vytvořila linka, která má zhruba 30-ti minutovou periodu, abychom to dokázali napasovat na odjezdy vlaků,” řekl Michal Kokula. Zatím je ale vše ve fázi vyjednávání. Lidé, kteří mají problém například dostat se ze sídliště k doktorovi, protože jim nejede autobus, mají možnost si objednat tzv. senior dopravu od oblastního spolku ČČK.