ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Po pětileté odmlce se v roce 2016 vrátí do motoristického kalendáře “Ústecká 21”. Oživení závodu s mnohaletou tradicí se ale neobejde bez několika změn.

Burácení motorů se ze silnice číslo 360, která propojuje města Ústí nad Orlicí a Litomyšl, na několik let vytratilo. Tradiční závod do vrchu pod názvem “Ústecká 21” se nejel vinou nevyhovujícího stavu vozovky na trati. V současné době se pracuje na obnově povrchu v dosud neopraveném úseku. “Od zatáčky číslo dvanáct až nahoru do cíle. Byly to vybrané úseky, v některých částech zatáček se frézovala celá silnice, někde polovina vozovky,” uvedl jednatel Autoklubu Ústí nad Orlicí Pavel Svatoš.

Pokládce nového asfaltu předcházelo mnoho peripetií. Na tom, že se na zmiňovaný úsek trati mohly vydat stroje, má velký podíl nejen klub, ale zejména město Ústí nad Orlicí. “Provedlo odkup pozemků pod silnicí v úseku od sedmnáctky do cíle. Zároveň město přispělo v letošním roce ze svého rozpočtu na opravu silnice částkou 1 200 000 korun,” doplnil Pavel Svatoš.

Tato investice umožní obnovení závodu, po jehož skončení bude opravená silnice sloužit veřejnosti. I pro její motorismem nadšenou část se letošní 56. a 57. ročník “Ústecké 21” pojede. Trať bude mít délku 3 650 metrů. V termínu konání ale nebude jako parkoviště k dispozici silnice I/14. “Závodní stroje budou parkovat v areálech firem, které sídlí kolem řeky Třebovky,” sdělila OIK TV zástupkyně ředitele závodu Zdenka Urbanová.

Na trať, která bude kvůli bezpečnosti opatřena prodlouženými svodidly, by se podle pořadatelů mělo vydat více než 100 závodníků převážně z České republiky. Letošní “Ústecká 21”, jež bude memoriálem Miroslava Urbana a při níž se bude vzpomínat i na Otakara Krámského, se pod Andrlovým Chlumem pojede ve dnech 27. až 29. května.