Ústí nad Orlicí – Obyvatelé města od září vyřídí občanské i řidičské průkazy, pasy i registraci vozidel na jednom místě v rekonstruované budově odboru dopravy v Dělnické ulici. Rozsáhlá přestavba za 17 milionů korun trvala téměř rok.

Rekonstrukce začala loni na podzim a zahrnovala kompletní obnovu sociálních zařízení, chodeb i společných prostor. „Rekonstrukce sociálních zařízení, potom rekonstrukce chodeb a společných prostor, kde byly udělané nové dlažby, akustické podhledy, nové zárubně do kanceláří a dveře,“ vysvětluje Tomáš Knapovský

referent odboru rozvoje města.

Součástí prací byla i kompletní výměna všech sítí včetně kanalizace, vodovodu a zabezpečovacích systémů. Odbor dopravy musel během stavby působit v náhradních prostorách.

„Z Galenu se zpět vrátily agendy přestupků v dopravě, evidence vozidel a řidičské průkazy,“ říká Jaroslav Škarka

vedoucí odboru dopravy.

Z budovy na Mírovém náměstí se přestěhovaly agendy silničního hospodářství, evidence obyvatel, občanské průkazy a cestovní doklady. „V tuto chvíli odbor dopravy, včetně tedy vydávání občanských průkazů, řidičských průkazů, pasů, tak je centralizován v jedné budově,“ potvrzuje starosta Petr Hájek

starosta města.

Vedoucí odboru změnu oceňuje. „Jsem rád, že jsme se konečně dostali pod jednu střechu, že nejsme odloučené pracoviště a můžu vést celý odbor na jednom místě,“ dodává Škarka.

Město plánuje využít uvolněné prostory na Mírovém náměstí pro zasedací místnost. Další rekonstrukce čeká prostory bývalé městské policie, kam se přestěhuje městské informační centrum.