PARDUBICE – Na železniční trať Letohrad – Dolní Lipka – Hanušovice se v létě vrátí historické parní vlaky. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický inicioval dohodu s Českými drahami na pravidelném sobotním provozu na trati v okolí Králického Sněžníku, v jejíž blízkosti se nachází mnoho historických, ale také přírodních památek. Slavnostní zahájení provozu vlaků je plánováno na 13. června.

„Cílem této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, kde se nachází nejen Králický Sněžník, dominanta našeho kraje, ale taká tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, Dolní Morava nebo pěchotní srub K – S 14. Inspiraci jsme hledali nejen u nás, ale také v zahraničí. Například ve Skotsku jezdí parní lokomotivy pravidelně a zájem mezi cestujícími je obrovský,“ uvedl Martin Netolický. „Pevně věřím, že si i u nás najde tato víkendová atrakce velké množství příznivců nejen železniční historie, ale všech, kteří rádi nostalgicky vzpomínají na časy minulé,“ dodal hejtman.

Historické vlaky budou v provozu každou sobotu od 13. června do 19. září. V provozu budou hned tři lokomotivy. Na zahájení provozu, ale také například v rámci akce Cihelna 2015 bude nasazena parní lokomotiva 464.008 Bulík, která v minulosti obsluhovala trať z Pardubic do Liberce. V běžné soboty se pak budou pravidelně střídat dvě lokomotivy, jedna parní a druhá motorová. V prvním případě se jedná o lokomotivu 423.009 Velký Býček, která je momentálně součástí depa v České Třebové. „V ostatních sobotách budou nasazeny motorové lokomotivy M286.0 Krokodýl,“ vysvětlil hejtman.

20016 Stanice 20017
12:20

12:27    12:29

12:36    12:38

12:50    12:54

12:58    12:59

13:05    13:43

Hanušovice

Vlaské

Podlesí

Červený Potok

Prostřední Lipka

Dolní Lipka

11:40

11:32   13:34

11:22   11:25

11:05   11:10

10:59   11:01

10.20   10:53

13:51    13:53

13:58    13:59

14:05    14:06

14:14    14:18

14:32

Lichkov

Mladkov

Těchonín

Jablonné nad Orlicí

Letohrad

10:00   10:10

9:52       9:55

9:43       9:46

9:30       9:35

9:15

Ceník jízdného se bude řídit platným tarifem Českých drah, který bude navíc opatřen jednorázovým příspěvkem na obnovu a údržbu historických lokomotiv v hodnotě 15 korun. „Jednorázový příplatek poslouží k tomu, abychom mohli i v budoucnu vidět historické lokomotivy v celé jejich kráse a připomínat si tak století páry nejen dnes, ale také v budoucnosti,“ dodal hejtman Martin Netolický.