ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Od března do konce června se provádí kompletní rekonstrukce železničního svršku na trati mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. Rozsáhlá obnova tratě přináší s sebou omezení automobilové dopravy a dopravy na cyklostezce.

Na této železniční trati se během stavby vymění 27 km kolejí, 21 tisíc pražců, doveze 40 tisíc tun štěrku, podobné množství drti a také 1500 m3 betonu. “Jedná se o to 13 kilometrů obnovy trati, železničního svršku, částečně spodku, řekněme 2,5 kilometrů traťových úseků a celou stanici Lanšperk. Je tady 38 propustů, 8 mostů, elektrika, zabezpečovací zařízení,” řekl pro OIK TV Mředitel stavby Martin Suchomel.

Pracuje se se zdvojenou technikou. To znamená, že od Letohradu pracuje jedna skupina techniky a od Ústí nad Orlicí ve stejné době druhá. Tam je využit například pokladač kolejových polí PKP 25/20. “Za hodinu máme hotovo asi 100 metrů kolejí, to jsou čtyři ty pole o váze asi 17 tun,” řekl pro OIK TV strojník Martin Veselý.

I když by se zdálo, že položením kolejí je vše hotovo, opak je pravdou dochází na spoustu další úkonů. Dokončovací práce s sebou přinesou i omezení silniční dopravy uzavřením přejezdů. “Ze 14 přejezdů jsou tři jsou hlavní na silnici 360. Ostatní jsou do obcí nebo místní části Hnátnice, Červená atd.,” dodal Suchomel.

Uzavírek do konce stavby bude ještě hodně. Tou nejbližší nejvýznamnější má být uzavření přejezdu na Hutvaldu od 3. do 9. června, uzavření přejezdu v Lanšperku či dvou přejezdů v Letohradě. Objízdné trasy mohou vést i cyklostezkou. Tyto uzavírky se netýkají nákladních automobilů a kamiónů nad 3,5 tuny, ty mají speciální objízdnou trasu až do konce výluky. “Výluka je celkově 70 dní nepřetržitě. Vše bude hotovo 26. června v neděli v 17:05 hodin,” dodal Suchomel.

Obnovená trať by měla cestujícím přinést zkrácení jízdní doby mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem a klidnější tišší jízdu.

Komentář