ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Stavební práce na nádraží v Ústí nad Orlicí se protahují. Ačkoliv vše mělo být hotovo už letos v březnu. O tom už jsme vás informovali. Teď jsme zjišťovali, jak stavební práce pokročily. „Teď probíhají práce na náhradní výsadbě, odstraňováni vad a nedodělků a dokončovací práce. Největší práce probíhají na přeložkách řek,” řekl stavbyvedoucí Martin Bureš. Tichá Orlice zůstala na svém původním místě, Třebovka je posunutá o 10 až 15 metrů, díky tomu, že byl zdemolován starý železniční most. Teď se břehy řek obkládají kamenem. Zároveň s nedodělky musí stavaři řešit problém sesedající části nástupiště a kolejí. „Jak nám specialisté z geologického oboru potvrdili, tak jejich průzkumem bylo zjištěno tzv. nezkonsolidované podloží v místech, kde dříve byla travnatá plocha pro příchod k nádraží a travnaté plochy,” uvedl Jakub Ptačinský, mluvčí Správy železniční dopravní cesty. Podloží tedy nebylo udusáno natolik, aby uneslo váhu nástupiště. To si sesedlo i přesto, že existují standardní technické postupy, které by tomu měly zabránit. „V tom největším místě, kde je problém, a netýká se to tedy kolejí, týká se to součástí nástupišť, je to řádově o 3 nebo 4 cm,” popsal Jakub Ptačinský. Protože se nejedná o žádný zásadní propad, může zbytek nového nádraží pokračovat ve svém zkušebním provozu. „Geotechnik stavby nám navrhl řešení ve formě nízkotlakých injektáží a proběhnou nějaké sanace těch nástupištních hran,” řekl mluvčí SŽDC. První sada injektáží už proběhla. Kvůli těmto pracím se ale žádných výluk obávat nemusíte. „Provoz toho nádraží v tuto chvíli lze ujezdit, když budu mluvit obecně, se zbytkem nádraží. Opravdu se to týká jen omezené části, jsou to nástupištní hrany 1 a 2. Ten zbytek toho nádraží je bezproblémový,” pověděl Jakub Ptačinský. Náklady víceprací ještě nejsou vyčísleny, pravděpodobně se na jejich financování bude podílet zhotovitel stavby. Zkušební provoz nádraží by měl skončit v září tohoto roku.