ČESKÁ TŘEBOVÁ – V roce 1997 v České republice dozníval úspěch fotbalistů, kteří na Euru 96 získali stříbrné medaile. Madeleine Albrightová se stala ministryní zahraničí USA a ve městě s kohoutem ve znaku došlo k události, která v dalších letech vlastně také obletěla svět.

Firma Korado sice sídlí v České Třebové, ale její výrobky využívají lidé na celé zeměkouli. Otopná tělesa se vyváží do zemí ze všech kontinentů. “Samozřejmě Evropa, Asie, ale máme tam i státy Jižní Ameriky, máme tam Faerské ostrovy, JAR, Austrálii i Island,” sdělil OIK TV vedoucí technického rozvoje společnosti Miloš Menclík.

Všechno možná mohlo být jinak, pokud by jeden z největších regionálních zaměstnavatelů v roce 1997 neotevřel nový výrobní závod. “V podstatě jsme stáli před základním rozhodnutím, jestli zůstat malou lokální firmou v původních prostorách, nebo jestli se budeme rozvíjet a postavíme něco, co nám umožní další růst,” ohlédl se do minulosti Miloš Menclík.

Přestože od této události letos uplynuly již dvě desítky let, společnost stále využívá stejnou výrobní halu. “Musím říct, že ten koncept byl zvolen velmi dobře, protože za celých těch dvacet let jsme nenarazili na zásadní problém, že bychom nemohli vyrábět, že bychom měli nějaké základní omezení,” uvedl vedoucí technického rozvoje společnosti Miloš Menclík.

Celý areál byl vybudován ve tvaru písmene V. Tento návrh vznikl přímo ve firmě v návaznosti na pozemek, který měla společnost pro výstavbu k dispozici. “S tím tvarem pracujeme od samého začátku, samozřejmě se to ladilo, upřesňovaly se pozice jednotlivých technologií, výškové úrovně, ale de facto od samého začátku se rozpracovával jeden návrh,” řekl Miloš Menclík.

A právě tento návrh lze s odstupem označit za nadčasový. Základní koncept výrobních fází zůstal neměnný, technologie jsou pevně instalovány. I přesto mohla společnost v roce 2008 zdvojnásobit výrobu a rozšířit sortiment zboží.

Firma se však nebrání ani inovacím. K jedné takové došlo v roce 2016. “Rozvoj výroby a samozřejmě produktů si vyžádal i výstavbu vlastní zkušební laboratoře,” doplnil vedoucí technického rozvoje společnosti Miloš Menclík.

Společnost, která na trh dodala 27 milionů deskových a cca 2 miliony trubkových radiátorů si tak může nové nápady ověřit v praxi a bez prodlev.