ORLICKOÚSTECKO – O plánu vybudování městské hromadné dopravy v Ústí nad Orlicí jsme vás už několikrát informovali. O podobném záměru přemýšlí také Česká Třebová v souvislosti s plánovaným rozvojem průmyslové zóny. V současnosti platí Město Česká Třebová Pardubickému kraji za autobusovou dopravu 450 000 korun. „V současné době máme Českou Třebovou pokrytou po dohodě s Pardubickým krajem integrovaným dopravním systémem, takže je zatím zbytečné vymýšlet další záležitosti,” řekl starosta Jaroslav Zedník. Do budoucna ale vedení města počítá se zavedením městské hromadné dopravy, aby lidé měli dobré spojení do svých nově vzniklých pracovišť v souvislosti s rozšiřováním průmyslové zóny. „Tam máme připravený projekt tak, abychom byli schopní tu průmyslovou zónu obsloužit ze všech částí města,” uvedl Jaroslav Zedník. Průmyslová zóna by se mohla rozrůst v příštím roce a MHD by mohla vzniknout v roce 2017. V Ústí nad Orlicí vedení města zpracovalo dotazníky, ve kterých zjišťovalo jaký by byl mezi obyvateli o MHD zájem a jak často by ji využívali. Dotazníky byly distribuovány do všech domácností. „Nám k 15. 11. odpovědělo 224 lidí písemnou formou a 99 lidí nám odpovědělo po internetu,” řekl místostarosta Michal Kokula. Největší počet respondentů představovaly ženy ve věku 46 až 65 let a muži od 18 do 30 let. 51 % z dotázaných byli zaměstnaní, 20 % důchodci a zbytek studenti. „43 % lidí se přihlásilo k tomu, že by chtěli jezdit na vlakové nádraží, 27 % se nám přihlásilo k autobusovému nádraží a zbytek bylo obsluha po městě,” dodal Michal Kokula. Z dotazníkové akce se tedy vedení města dozvědělo, že lidé mají zájem cestovat po městě hromadnou dopravou zprostředkovanou mikrobusy. Pravděpodobně budou po městě jezdit dva. „Lidé mají zájem. Nejvíce je to sídliště Dukla a sídliště Štěpnice, což je logické, mají to k nádraží nejdále z této části města,” pověděl místostarosta. Kromě vlakového a autobusového nádraží chtějí lidé dojíždět také za kulturou a na nákupy.