ČESKÁ TŘEBOVÁ, LITOMYŠL – Od jara roku 2013, kdy logistické centrum v průmyslové zóně zahájilo provoz, se ve městě a jeho okolí zvýšil počet průjezdů kamionů. Na problematickou dopravní situaci upozornila například i petice obyvatel obce Semanín. Po sérii jednání mělo být nalezeno řešení. “Jednali jsme s provozovateli logistického centra, tam došlo k dohodě, že všechny kamiony budou najíždět od Svitav po hlavní silnici, nebudou jezdit tady po regionu,” sdělil OIK TV starosta České Třebové Jaroslav Zedník.

Nákladní vozidla však i nadále využívají silnice nižších tříd. Cestu si krátí například přes ulici Zámecká v Litomyšli. Takový stav věcí se nelíbí vedení radnice z rodiště Bedřicha Smetany. “Statistiku nemáme, ale samozřejmě monitorujeme tu situaci. Je to v řádu desítek kamionů denně. Myslíme si, že není vhodné, aby tato doprava probíhala kolem památky UNESCA a  kolem ´1. základní školy´,” řekl starosta Litomyšle Radomil Kašpar.

Litomyšlí, kde v ohybu silnice u zámku vznikají složité dopravní situace, kamiony projíždějí z a do České Třebové. Vedení města s kohoutem ve znaku chce k zákazu průjezdů nákladních aut po vybraných komunikacích využít legislativních změn, ke kterým došlo na začátku roku 2016. “Jsme zpracovali celé řešení, čili zpracovali jsme ho jak pro město Česká Třebová, tak pro město Litomyšl, pro našeho menšího bratra v tomto boji,” uvedl starosta Zedník. “My jsme se domluvili se starostou z České Třebové a podali jsme žádost na Policii Pardubice, dopravní policii, abychom mohli umístit značky zákaz tranzitu,” doplnil starosta Kašpar. “Žádost z České Třebové a Litomyšle v současné době vyřizujeme, součástí celého procesu je zjistit veškeré podklady, které povedou k našemu správnému stanovisku,”  dodala mluvčí Policie ČR Lenka Vilímková.

Policie ČR není jediným orgánem, který se k žádosti měst bude vyjadřovat. Na definitivní rozhodnutí si tak postižené lokality budou muset ještě počkat.