ÚSTÍ NAD ORLICÍ – Srpnový víkend zavítali automobiloví nadšenci se svými závodními speciály do Ústí nad Orlicí. Tam celý víkend porovnávali své dovednosti v závodu Ústecká 21. Letošní rok oslavil tento vrchařský závod v sobotu své 60. jubileum. V neděli pak proběhl 61. ročník.

Letošní Ústecké 21 přidělila Mezinárodní federace automobilového sportu závodů více. Jelo se Mistrovství České republiky, Zóna střední Evropy a Mistrovství Slovenské republiky historických i soudobých automobilů. Opomenuta nebyla ani Česká Trofej. ”Podívaná je to dobrá, startovní pole velice kvalitní a je tady celá česká špička soudobých vozidel a soudobých jezdců a špička Mistrovství Evropy historiků,” sdělil OIK TV Jiří Janák.

Na trať se vydalo celkem 129 závodníků z pěti zemí. “Ústeckou 21 mám rád, jedu tady už aspoň po pátý. Určitě je to jedna z nejvíc technických  tratí v České republice. Je hodně náročná. Tady je to hodně o výkonu,” řekl Richard Meixner. Na startu nechyběli ani zástupci známé Škodovky. “Trať je skvělá, pro škodovku téměř jako ušitá, takže s tratí jsem spokojený. Super. Pro škodovku super. Malinko nám to po ránu klouzalo, ale už je to v pořádku,” uvedl Jaroslav Mikeš.

Mezi automobily byla klenotem Audi Sport Quattro. “To je špičkový rallyový vůz, který vyhrával světové rally před 30 lety. Je to nádhera se na to podívat. I v současné době je to jeden z nejrychlejších vozů startovního pole, i když je to historik,” uvedl Jiří Janák. I když tato Audi není vrchařské auto a dle slov majitele jela spíše “do počtu”, soupeře dokázala prohnat. “Je tam klasický pětiválec 2,2 litru, turbo, 20 ventil, což bylo vlastně tenkrát to nejlepší co se v rally jezdilo,” řekl Petr Žáček.

Českou trofej si odvezl Aleš Mlejnek. Mistrem České republiky soudobých automobilů se stal Miloš Beneš. Ten s vozem Osella zajel trať s jednadvaceti zatáčkami za 1 minutu 44 vteřin a 50 setin. Tímto překonal stávající rekord z roku 2005. Mistrovství České republiky historických automobilů vyhrál Jiří Kubíček. Mistrovství Evropy nejlépe zajel Uberto Bonucci.